Donald Miller, markedsføringsekspert og forfatter

- Reklame, anmeldelse lavet i samarbejde med Mofibo -

Donald Miller har lavet rigtig mange bøger og kurser indenfor markedsføring, og her får du vores samlede anmeldelser samt en introduktion til the man himself.

Det er ikke nogen hemmelighed, at vi er ret glade for Donald. Han virker som et utroligt positivt og inspirerende menneske, og vi kan ikke lade være med at smile af hans mange eksempler, som både har en god underholdingsværdi, når vi læser hans bøger og som også viser en klar personlighed, der ikke er til at stå for.

Fotokredit: Donald Miller

Marketings- og funnelekspert

Har du egentlig hørt om Donald Miller før?⁠

⁠ Først og fremmest er Donald Miller coach, samt en vanvittigt dygtig kommunikations-, funnel- og marketingsekspert.⁠ Han har en rigtig positiv vibe og har en evne til at gøre sine teknikker og budskaber meget spiselige og nemme at omsætte.⁠


“People do not follow the best leaders, they follow the ones they can understand the easiest”

– Building a Story brand, Donald Miller


Efter min mening er hans bøger perfekt underholdning for bloggere, Instagrammere og alle andre, der vil blive skarpere på kommunikationen.

Noget af det, som jeg virkelig beundrer, er hans (og hans teams) evne til at tage erfaringer og omsætte dem til vejledninger og guides. Guides som vi kan bruge i vores egen markedsføring og forretning.

Mange af hans teknikker bruger han også i sit eget liv, så han selv kan opnå det han drømmer om.

Jeg har læst bøgerne “Building a story brand” og “Marketing made simple” som begge er bøger, som kan agere katapult for din markedsføring.

Bøgerne fra Donald Miller:

Building a Story brand (Hop direkte til anmeldelsen)

Marketing made simple (Hop direkte til anmeldelsen

Bag om Donald Miller

Donald Miller har skrevet flere gode bøger. Flere af dem har nået både New York times bestseller og Wall street journal bestseller listerne. Vi har selvfølgelig haft mest fokus på hans seneste, som har kredset om markedsføring og storytelling.

Men det er også vigtigt at sige, at Donald har skrevet bøger, der har mere rod i det eksistenstielle og i hans eget liv. “Blue like jazz“, var en bog om hans personlige udvikling og var et kæmpe hit. Meeen da han prøvede at få sin bestseller lavet til en film, fik han af vide, at hans liv var for kedeligt. Et hårdt slag for de fleste, som har skrevet en slags selvbiografi.

Senere døde en af hans store mentorer og hvilket blev inspirationen og katelysatoren til bogen “Scary close”, som på sin vis også er virkelig interessant lige nu. Den handler om, hvordan du kan skabe et meningsfyldt liv og har altså mere fokus på det eksistenstielle.

I de næste år fokuserede han mere og mere på storytelling og den historie, vi bringer vores læsere og kunder igennem, når vi kommunikerer. Han tog den erfaring, som han havde fået fra sin tid i spotlightet og vurderede, hvad han burde have gjort, da han skrev sin bestseller.

Alt det finder du i bøgerne “Building a Story Brand” og “Marketing made simple”.

Dem får du min anmeldelse af lige her.

Building a Story Brand- Anmeldelse

bogen building a story brand af donald miller
Annonce for Mofibo

Building a Story brand af Donald Miller er fra 2017 og er en helt fantastisk bog omkring, hvordan vi kan bygge en klar historie omkring vores forretning, som vores kunder og følgere faktisk gider at høre om, samt opsøge.⁠

Og som de gerne vil være en del af.

Men bør du læse den?⁠

JA!⁠ Hvis du er det mindste interesseret i at skabe en blog eller forretning som din målgruppe rent faktisk opsøger. Så vil jeg sige, du bør læse den.⁠

Mit vigtigste takeaway fra bogen er klart dette⁠

Ifølge Donald tror vi ofte, at vi ønsker at være helten i historien, hvor vi i virkeligheden ønsker at være guiden. Vi glemmer nemlig tit at guiden er den erfarne, som hjælper helten. Guiden er autoriteten og den person som helten har brug for, for at lykkedes.

Hvem er helten i din virksomhed?⁠ – Din kunde
Hvem er helten på din blog? – Vores 
læsere

Der er så meget godt i bogen “Building a Story Brand”, at jeg allerede en tredjedel inde i bogen vidste, jeg ville læse den forfra.⁠ I bogen deler Donald teknikken bag ”The Storybrand framework” – 7 trin, der hjælper dig med at formulere din historie, så din målgruppe rent faktisk lytter til dig og vil opsøge dig igen og igen.⁠


De 7 trin i “Building a story brand framework⁠”:

1. En karakter
2. Har et problem⁠
3. Men møder en guide⁠
4. Der giver dem en plan
5. Og sætter dem i gang⁠
6. Hjælper dem med at undgå fiasko
Og ender med succes⁠

“Building a Storybrand” er nem at læse og forstå. Så du kan sagtens tage fat på den uden at bruge for meget brainpower.

Læs bogen med Mofibo (Reklamelink) hvor du samtidig får 45 dage gratis, hvis du tilmelder dig igennem os.


Jeg giver Building a Story Brand 5 stjerner

 5 af 5 Stjerner

Bogen får vores varmeste anbefalinger⁠.

Brainpower score

⁠ 2 af 5

Bogen er super nem at gå til, god for begyndere og perfekt som aftenlæsning, når ungerne er puttet.

Anmeldelse af Marketing made simple

Sidste bog jeg har læst fra Donald miller er Marketing Made Simple fra 2020. Bogen er rigtig god til dig, som skal starte din online forretning op eller som har brug for nogle klare guidelines som du kan følge i din markedsføring.

Hvis du allerede har skabt dine første salgstragte, så vil bogen her muligvis kede dig lidt.

Men hvad handler den så om?

Marketing Made Simple er en tjekliste til dig, så du kan skabe din første salgstragt. Donald Miller forklarer i bogen, hvilke fejl han selv har begået, men intet er overladt til tilfældighederne. Bogen er kogt ind til benet og kun det, som hører til fundamentet af en salgstragt er tilbage. Bogen er klar i sine formuleringer og simpel i sin udformning. Perfekt til dem, som skal til at lægge grundstenene i sin markedsføring.


Marketing made simple’ er god for dig, hvis du har:

– Digitale produkter eller produkter, som kan sælges online.

– Begrænsede midler til markedsføring af dine services og produkter.


I sin essens har Donald Miller to ting, som han lærer os i bogen:

De tre faser og hvordan du nemt skaber en salgskanal.

De tre faser din kunde gennemgår med dig

1. Nysgerrighed – De vil gerne lære mere om dig.

2. Oplysning – De lærer mere om dig.

3. Engagement – De involverer sig.

Donald Miller forklarer hver fase virkelig godt, og på en sjov måde bruger han sit eget liv som eksempel.

Hvordan du skaber en simpel salgskanal i 5 trin

1. En klar oneliner, som gør det klart for læseren, hvad de vinder hos dig.

2. Et website eller landingpage

3. En leadmagnet

4. En nærende emailkampagne

5. En salgskampagne.

Det er derfor vigtigt, at du enten har en hjemmeside eller blog, eller en ambition om at starte en. Det samme gælder et nyhedsbrev.


”Branding is the way a customer feels about your brand,

while marketing communicates your solution.”

– Donald Miller, Marketing Made Simple


Mit vigtigste takeaway fra bogen er klart dette⁠

Markedsføring og dét at skabe en salgstragt, behøver ikke at være sindsygt avanceret. Det vigtigste er, at holde fast i de mennesker, der kommer forbi din forretning, og sørge for at dit bekendtskab bliver deres fordel.

Bogen “Marketing made simple” og step by step formlen er, som navnet antyder virkelig simpel. For nogle måske endda for simpel, men vi kan jo kun dømme efter det vi er blevet lovet og her brillierer Donald og hans medskribent Dr. J. J. Peterson.

Bogen er ikke en direkte fortsættelse på Building a Story Brand, som man måske kunne tro, men den er en rigtig god efterfølger. Drømmer du om at skabe en online forretning, så vil vi gerne anbefale, at du tager dig tiden til disse to bøger.

Jeg giver Marketing made simple 5 stjerner

 5 af 5

Bogen er virkelig god, og jeg synes det er fedt, hvor mange resurcer der er at finde, når man har købt bogen.

Anbefales til dig, der gerne vil knække koden til online markedsføring og skabe din første salgstragt.

Den får 2 på vores Brainpower score

⁠ 2 af 5

Bogen er super nem at gå til og nem at implementere.

Se mere fra Donald Miller

Du kan få mere inspiration fra Donald Miller på både Youtube og Spotify.

Havde du hørt om Donald Miller før, eller har du en bog, du vil anbefale eller som du vil se vores anmeldelse af? Så del det endelig med os.

Vil du gerne inspireres til din online markedsføring så hop med på nyhedsbrevet.

Din anmelder

“Building a Storybrand” og “Marketing made simple” er læst, anmeldt og skrevet af Lise Sommerlund, og kan findes på Mofibo (Reklamelink) sammen med et hav af andre forretnings – og marketingsrelaterede bøger.

Lise Sommerlund businesss mentor
Del:
- Reklame, anmeldelse lavet i samarbejde med Mofibo -

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *